O dönemdeki eşcinsellik anlayışı günümüz algısından oldukça farklıydı. Kişinin cinsel yönelimi daha ziyade maskülenlik veya pasiflik gibi davranışsal özelliklerle tanımlanmaktaydı. Roma dini cinselliği, kişinin erkeğin üreme kabiliyetiyle sahip olduğu gücü belirlemenin yanı sıra erotik yaşam tarzını geliştirmeye Roma Dönemi Seks Paraları dini uygulamaların bir yönü olarak da destekliyordu. Bu tür uygulama ve gelenekler aktif maskülenliğin bir belirtisiydi, ancak eşcinsel eylemlerin dini hoşgörüyle karşılanıp karşılanmadığı belirsizliğini koruyor. Erkekler diğer erkeklerle cinsel ilişki kurmada özgürdü, ancak böylesi eylemler genellikle yalnızca, özgür Roma vatandaşının maskülenliğinin Lex Scantinia yasalarına konu olmadığı durumlarda kabul ediliyordu. Aksi halde kişi kendisinin ve ailesinin itibarını iki paralık etmiş ve infamia yasal ve sosyal saygınlığın kaybı statüsüne düşmüş oluyordu. Lex Scantinia, tarihçilere göre pasif cinsel davranış sergilemede istekli davranmış yüksek sınıftan herhangi bir erkek vatandaşın cezalandırılması için oluşturulmuş bir Roma yasasıydı. Kadınsı özellikler, itaatkârlık ve pasif tavırlar alt sınıfların ve kölelerin işi olarak görülüyordu. Öte yandan, fahişelerle Roma Dönemi Seks Paraları kölelerle eşcinsel ilişkide bulunmak kabul edilebilirdi, ne de olsa özgür vatandaş, penetrasyonda aktif bir rol oynadığı sürece erkekliğinden bir şey kaybetmiyordu. Lejyonlarda, askerler arasındaki eşcinsel eylemler askeri disiplinin bir ihlali sayılıyor, bu tür eylemlere dâhil olanlar sert cezalara çarptırılıyordu. Sivil vatandaşlarda olduğu gibi askerler de köleler, fahişeler ve esirlerle cinsel otoritelerinin ve aktif erkekliklerinin bir simgesi olarak eşcinsel ilişkide bulunmakta özgürdü. Söz konusu olayda, Trebonius adındaki bir lejyoner üstü Gaius Luscius tarafından cinsel tacize maruz kalıyor. Lex Scantinia özgür erkekleri tecavüz veya pasif ilişkiye zorlama durumunda infamia ve yargılanmaktan muaf tutuyordu. Ancak, özgür bir vatandaşın özgür bir diğer vatandaşa tecavüz etmesi ölümle cezalandırılacak bir suç olarak görülüyordu. Bir Roma vatandaşı emri altındaki kölelerden, yaşları ve doğum koşulları fark etmeksizin cinsel olarak faydalanmakta özgürdü. Özgür bir Romalı yargılanmak veya cezalandırılmaksızın kölesine taciz, tecavüz ve hatta işkence edebiliyordu. Araştırmacılara göre böylesi bir onurlandırma normal şartlarda hükümdar ailesi dışında herhangi birine bahşedilmiyordu. Gerçekte, üst sınıftan yaşlı Roma erkeklerinin genç erkek köleleri taciz etmesi toplumsal olarak kabul edilebilir bir durumdu. Tatlı, sevimli anlamlarına gelen Puer delicatus veya deliciae terimi cinsel tatmin ve arkadaşlık için tercih edilen çocuk köleleri ifade etmede kullanılıyordu. Bazı ekstrem durumlarda, puer delicatus hadım ediliyor ve kadın kıyafetleri giyiyordu. Bu, çocuk ve genç erkeklerdeki feminen ve pasif çekiciliği devam ettirmeye ayrıca gençliğin verdiği güzelliği korumaya gösterilen özel ve kötü niyetli bir çabaydı. Cinsel tatmin amacıyla yapılan köle ticaretindeki artış, özellikle de imparatorluğun erken dönemlerinde hadım kölelerin ve puer delicatusların alınıp satılması, senatonun nihayetinde kölenin kendi iradesi dışında hadım edilmesini yasaklayan bir kanun çıkarmasına yol açtı. Roma yasası hemcins bireyler arasında evliliği hiçbir zaman resmi olarak kabul etmemişti, ancak imparatorluğun erken dönemlerinde hemcins evlilikleri yaygındı. Hemcinsle evlilikte herhangi bir yasal bağ olmasa da, bu durum ne özgür Romalıları ne de imparatorları hemcinsleriyle evlenmek için yemin etmekten alıkoyamamıştır. Bu tür bir olay MS 3. Zaman içinde, imparatorluğun dini kimliği gibi eşcinsel eylemlere karşı tavır da değişmeye başladı. Jüpiter ve Mars gibi pagan tanrıları yerlerini tek tanrılı din Hristiyanlığa bıraktı ve bu yeni dinin etkisi tüm klasik dünyaya yayıldı. Valentinian, I. Theodosius ve Arcadius tüm imparatorluk boyunca özgür Romalılara eşcinselliği yasaklayarak, ilgili eylemlere yakılarak idam edilme cezası getirdi. Bizans İmparatorluğu altında, imparator I. Alastair J. You must be logged in to post a comment Login. Göbeklitepe Aslında Ne Anlatıyor? Kimler, Neden, Nasıl Yaptı? Copyright © - Arkeofili. Tüm hakları saklıdır. İçerikler görünür bir şekilde kaynak verilmeden kullanılamaz. C: Rex Lex Scantinia, tarihçilere göre pasif cinsel davranış sergilemede istekli davranmış yüksek sınıftan herhangi bir erkek vatandaşın cezalandırılması için oluşturulmuş bir Roma yasasıydı. Latince eşcinsellik ya da heteroseksüelliği tanımlamak için eşdeğer bir kelime yoktu. Hemcinse tecavüz ve kölelik Lex Scantinia özgür erkekleri tecavüz veya pasif ilişkiye zorlama durumunda infamia ve yargılanmaktan muaf tutuyordu. Nero büstü, Capitolini Müzesi, Roma C: Wiki Commons Hemcinsle evlilik Roma yasası hemcins bireyler arasında evliliği hiçbir zaman resmi olarak kabul etmemişti, ancak imparatorluğun erken dönemlerinde hemcins evlilikleri yaygındı. Heritage Daily. Markus Milligan. Ege Üniversitesi Mütercim Tercümanlık bölümü mezunu.
ARKEOLOJİ: ROMA DÖNEMİ CİNSEL FİGÜRLÜ SİKKELER Antik Roma döneminde, Latince'de kişinin cinsel doğasını tanımlamada homoseksüellik veya heteroseksüellik kavramlarının bir karşılığı yoktu. Roma İmparatorluğu'nda seks işçiliği yasal, halka açık ve yaygındı. Örneğin, bir eş, kocası eve gelmeden önce bir geneleve gitse üzülmezdi. Ücreti Sadece Bir Ekmek Kadardı! Antik Roma'da Yaygın ve Yasal Olan Genelev KültürüLupanarium'da çalışırlar ancak tam olarak diğerleri ile aynı mesleği icra etmezlerdi. Daha fazlasını yükle Gelen müşterileri duygusal açıdan telkin etmek ve dinlemek de görevlerinden bazılarıydı. Erman Ertuğrul 21 Aralık 2. Unknown 29 Ağustos C: Rex Lex Scantinia, tarihçilere göre pasif cinsel davranış sergilemede istekli davranmış yüksek sınıftan herhangi bir erkek vatandaşın cezalandırılması için oluşturulmuş bir Roma yasasıydı.
DİĞER BAĞLANTILAR
Arka: Yazı, meşe çelengi işinde. Antik Dönem Seksi Konuları Yazılarımıza Buradan Ulaşabilirsiniz. Bulunduğu Yeri: Tanımı: Ön: Zeus başı. Farklı. Roma İmparatorluğu'nda seks işçiliği yasal, halka açık ve yaygındı. yüzyıldan kalma Pompeii'de bulunmuş bir “Spintriae” (Roma genelev parası) gravürü. Örneğin, bir eş, kocası eve gelmeden önce bir geneleve gitse üzülmezdi. Dönemi: Roma İmparatoru Devleti, Makedonya Ağırlığı: Ölçüleri: Çapı 23 mm. Antik Roma döneminde, Latince'de kişinin cinsel doğasını tanımlamada homoseksüellik veya heteroseksüellik kavramlarının bir karşılığı yoktu.İşçiler sosyal hiyerarşinin en altında sayılıyordu. Cinsel tatmin amacıyla yapılan köle ticaretindeki artış, özellikle de imparatorluğun erken dönemlerinde hadım kölelerin ve puer delicatusların alınıp satılması, senatonun nihayetinde kölenin kendi iradesi dışında hadım edilmesini yasaklayan bir kanun çıkarmasına yol açtı. G ünümüzde fuhuş mesleğine karşı güçlü ve olumsuz bir önyargı var. Hemcinsle evlilikte herhangi bir yasal bağ olmasa da, bu durum ne özgür Romalıları ne de imparatorları hemcinsleriyle evlenmek için yemin etmekten alıkoyamamıştır. Aksi halde kişi kendisinin ve ailesinin itibarını iki paralık etmiş ve infamia yasal ve sosyal saygınlığın kaybı statüsüne düşmüş oluyordu. Beğen Takipçiler Aboneler Takipçiler. Gelen müşterileri duygusal açıdan telkin etmek ve dinlemek de görevlerinden bazılarıydı. Tüm hakları saklıdır. Önceki Sonraki 1 Bu özellikle yüksek statüdeki insanların geceleri ne tür işlerle uğraştığını saklaması için işlerine geliyordu. Copyright © - Arkeofili. Bu yüzden, insanlar kendi kültürel görüşlerini antik aktiviteleri yorumlarken çok dikkatli bir şekilde kabul etmeli, çünkü görüldüğü gibi bulunan bu Roma paraları fuhuşun uzun süre saygı gördüğünü gösteriyor. İçeriği görüntüle. Buna karşı olan tutumlar karmaşıktı ve toplumsal ve kültürel gerilimlerle doluydu. Roma devleti sadece bu mesleğe sahip olanlardan vergi almakla kalmıyordu. Bu paraların kullanılmaya başlanma amacıyla ilgili teorilerden biri cinsel aktivitelerin ücretini reklamlaştırmaydı. Adsız 6 Mart Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment. Yorum Yazın. Muhtaç olduklarını bildiklerinden vergiyi alan kişiler böylelikle acımasızca paralarını sömürüyordu. Roma dini cinselliği, kişinin erkeğin üreme kabiliyetiyle sahip olduğu gücü belirlemenin yanı sıra erotik yaşam tarzını geliştirmeye yönelik dini uygulamaların bir yönü olarak da destekliyordu. Bazı ekstrem durumlarda, puer delicatus hadım ediliyor ve kadın kıyafetleri giyiyordu. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Antik Romalılara göre bu kötü bir şey olarak görülmüyor ve zina sayılmıyordu. Daha iyi karşılaştırılabilmesi için, iki eşek için bir ekmek alınabiliyordu.