Eğer devrim denilen şey kamusal bir alanın devletin denetiminden kendini kurtarmak suretiyle tekil bir biçimde açılışı ise bence burada bir devrim vardır. Gezi Olayı. Gezi olayına demokratik bir devrim diyebilir miyiz? Bunu söylerken bu işgalin politik bir buluş olduğunu inkar etmek istemem. Her uygulama tekil bir performatif olarak anlaşılmalıdır. Polis güçleri iktidarı ve onun hukukunu korurlar. Her zaman bu denli görünür olmayabileceği halde, iktidara politik olarak meydan okuyan bedenleri yok etmek için saldırmak polisin vazifeleri arasındadır. Bunların hepsi kanıksamış olmamız gereken olgular; olguların birbirine Gezi Olayları Seks Yapıyorlar mantığın ögeleridir. Bu tepkiyi okumak yaşadıklarımızda politik olanın özüne dair pekçok işaret bulmamızı sağlayacak. Çevre konusunda duyarsız olduğu kadar tarih konusunda da dayatmacı olan neoliberal muhafazakar bir gelişmeciliktir bu. Buna karşı çıkmak için başlıca sebep, bu yaşam projesinin insanın tüketici olarak yeniden inşa edilmesi ve hazzını da AVM ürünü tüketmede bulması anlamına geliyor olmasıdır. Alternatif tüketim deneyimleri de muhafazakarlık tarafından mahkum edilmektedir. Parktaki o küçük insan grubuna uygulanan şiddet o denli gereksiz ve o kadar orantısızdı ki bunun anlamı ve sebebi üzerine kafa yormak gerekir. Gelişmeci politikalara itirazı aklın almaması, Türk modernliğinin ürettiği bir zihniyeti ve bir halet-i ruhiyeyi işaretler. Gelişme fikri eleştirel olmayan bir biçimde sahiplenildiğinde, kişinin zihniyetindeki gelişmecilik his dünyasındaki hınç oranında güçlenir ve otoriterleşir. Kişi kendisini islam kültürüyle tanımladığında veya kimliklendiğinde hınç dozu da artabilir, çünkü Cumhuriyet tarihi boyunca dinsel kültür modernlikte geri kalmışlığın sebebi olarak gösterilmiştir. Peki parkların böyle hedeflenmesinin sebebi yalnızca ekonomik midir? Parklar şüpheli olmasının sebebleri onların mekan olarak ne sunduklarıyla da ilgilidir. Parklar işsiz ve avareye yer açarlar, heteroseksüel olan ve olmayan cinsel karşılaşmalara, herkese, demokratik bir biçimnde açık bir kamusal alan sunarlar, evlilik dışı ilişkileri gözlerden saklarlar. Oralar insanların oturacak bir bank bulamadığı yerlerdir; bu ağaçlar, geçenlerin gözünden cinsellik içerebilecek ilişkileri saklamazlar. Neo-liberal muhafazakarlık kent mekanlarını yeniden yaratma yetkisini kendi kendisine vermiş; böylece yaşam dünyasını da değiştirmeye yeltenmiştir; kentin doğal ve tarihsel alanları hem para kazanma hem de kapitalist üretim nesnelerini tüketmek suretiyle lüks yaşama dürtüsüyle metal ve cam yığınlarına dönüşmüştür. Mutlaklaşma aynı zamanda da mutlakın dejenerasyon sürecidir. Konuşan muhatapların silinmesi; kendi sesinden başkasını dinlemek istemeyen, otoriterleşme eğilimindeki siyasi otorite; siyasalın utanmazca ekonomik avantaja ve ekonomik avantajın kaypakça siyasete dönüşmesi; yoksulların sadaka dağıtarak satın alınmaya çalışılması; yargı bağımsızlığının ortadan kalkması, yasanın muhalifleri cezalandırmak için bir silah olarak Gezi Olayları Seks Yapıyorlar özgür basının imha edilmesi, karşımıza dikilen egemenlik cinnetinin vahim bir dejenerasyon süreci içinde olduğunun göstergeleridir. Kentsel yaşamın reforme edilmesi bu cinnetin mutlaklığını ortaya koymasının bir biçimi değildir yalnızca; kendisini bilfiil farklılıklar üzerinde egemen ilan etmesidir. Taksim hem politik itirazın görünür olduğu bir meydan hem de hayatını dinsel kuralların sıkı ve tarihsel olmayan bir yorumuna seküler bir mesafede duranlar için bir buluşma ve eğlenme mekanıdır. Hükümetin arzusu kolayca erişilebilir özgürlükleri ve hazları ortadan kaldırmak ve bu kültürün yerine kapitalist metanın lüks tüketimi ile uzlaşan bir dinselliği geçirmektir. Kent basitçe yüksek duvarlı ve güvenlikli sitelerin kümelendiği zengin mahalleleri ve alış veriş merkezleri, hastaneler, iş merkezlerinden oluşabilirmiş gibi, yoksullar kentin dışında öbeklenmiş beton yığını binalara yerleştirilmek istenmiştir. Sanki yoksulluk kolektif bir ayıp olarak görülmüştür; bu herkesin olan ayıp gözden ırak tutulmalıdır; egemen disiplin yoksulluğun kendisine değil, sadece görünürlüğüne savaş açmıştır. Ona göre ancak zenginlik tarihsel ve kültürel değerlerin taşıyıcısı olabilir, yoksulluk yalnızca dehşet verici ve iğrençtir. Yoksulluğun dinsel olanın terbiyesi altında zaptı rapta alınması gereken cinselliği de meydanlardan ve parklardan çıkarılıp yerinden edilmelidir. Gezi protestoları hükümetin gelişmeci neo-liberal ve muhafazakar politikalarına meydan okuyan pasif direniş biçimlerinden müteşekkildir. Siyasal olan bir iktidarın seçilmesi ve seçilmiş iktidarın varlığını koruması bağlamında ele alamayacağımızı gösteren bir güç vardır ortada. İktidar bu zayıf güce hayatına kasteden öldürücü bir virüsmüşçesine saldırmıştır, çünkü onda hayatının sona Gezi Olayları Seks Yapıyorlar görmüştür. Egemen gövde direnişçi bedenlere saldırdıkça kendine bağışık bir sürece girmiş ve ötekine şiddet uygulamak için hareket ettikçe kendine zarar vere vere direnişi besleyip büyütmüştür. Egemen gövdenin bu aşırı tepkisi onun başkalıkla sirayet etmeye ve bulaşmaya açık her ilişkiden kendisini muaf tutmuş olduğunu göstermektedir. İktidar mutlaklaştıkça ve saflaştıkça kendi kendini yok ettiği bir dejenerasyon süreci başlar. Burada saflık, sivil toplumla eleştirel pazarlığa girebilme yeteneğinin kaybıdır. Demokratik yollarla projelere itiraz etme ve eleştirel bir biçimde o projelere katkıda bulunma yollarının kapanmasıdır. Bu alan derhal ve onlarca yıldır kendi kavramlarını ve değerlerini yaşamaya çalışan bir aktivizmin ürünü olduğu için kendiliğinden bir biçimde çoğul varoluşların tezahür ettiği bir yer haline gelmiştir. Muktedir gövdeye duyulan öfkeyi seks işçilerine ve LBGTT bireylere karşı cinsel nefret hareketine tercüme etmemeyi öğrenmek bile çok önemlidir. Buna eşlik eden bir biçimde, farklı etnik ve dinsel gruplara saygı duyma, islamofobik dilden kaçınma çabası hayranlık vericidir. Böylece şiddet üreten karşıtlıklar yıkılmış ve toplumsal barışın imkanı doğmuştur. Cinsel taciz ve tecavüz, tıpkı homofobi ve transfobi gibi devletin engellediği ve cezalandırdığı şeyler değil, kolaylaştırdığı şeylerdir. Sonuç olarak Gezi bizim için bir ilhamdır: cinsiyet, toplumsal cinsiyet, cinsel yönelim, ırk, etnik köken ve dinsellik zemininde ayrımcılığın ortadan kalktığı mekanlarda konuşmak ilksel manada demokrasi, ilksel manada siyasettir. Parti siyaseti ve seçime bağlı demokrasi buna göre ikincildir.
T.C. Anayasa Mahkemesi ÖZET. Geçmişte hâkim olan keskin ve hiyerarşik örgütlenme modelleri bugün artık yerini daha esnek, dağınık ve heterojen yapılara bırakmaktadırlar. Gezi Parkı eylemliliğine zemin hazırlayan sınıfsal ve mekansal unsurların ideolojik arka planını açımlamak çalışmanın amacını temsil etmektedir. Gezicilere Atfedilen 10 Fantastik KomploMahsur falan değildir yani. Trenleri durdurup, on binlerin canını tehlikeye atıyorlar. Ee bir ara bir yani bir kaç arka.. Sizin çocuğunuzu da! Ben bu komitenin içinde görev almadım.
10. Gezi Parkı Olayları Tiyatroda Prova Edildi
Gezi olaylarının bir park ötesinde bir anlam vemisyon yüklenmesinde aktif çabaları olmuştur, kimlik sorunu, cinsel Gezi olayları organizasyonunu yapan. edit: bunun yalan olduğu açık, fakat gözaltında polis tarafından bir çok hanım cinsel ya da sözlü tacize uğramıştır. adettendir debe editi: herkes oy için. Geçmişte hâkim olan keskin ve hiyerarşik örgütlenme modelleri bugün artık yerini daha esnek, dağınık ve heterojen yapılara bırakmaktadırlar. Gezi Parkı eylemliliğine zemin hazırlayan sınıfsal ve mekansal unsurların ideolojik arka planını açımlamak çalışmanın amacını temsil etmektedir. ÖZET.Parti siyaseti ve seçime bağlı demokrasi buna göre ikincildir. Yeni Şafak Gazetesi'nin internet sitesinde bugün yayınlanan bir haberde akıllara durgunluk veren bir iddia yer aldı. Gazi mahallesi Alevi nüfusun da yoğun yaşadığı bir yer. Gezi Parkı olaylarında yer alan kişilerin tespit edilmesine yönelik soruşturma kapsamında başvurucunun cep telefonunun teknik takibe alındığı belirtilmiş, elde edilen iletişim kayıtlarıyla ilgili olarak başvurucuya sorular sorulmuştur. Bu dönemde gezicilere atfedilen en ilginç 10 komployu derledik, uzay gemisi yapmamızı engellemekten, Marmaray sabotajına, atom bombası imalatından, çadırlarda seks yapmaya işte Gezicilerin korkunç suç karnesi. Sonuç olarak Gezi bizim için bir ilhamdır: cinsiyet, toplumsal cinsiyet, cinsel yönelim, ırk, etnik köken ve dinsellik zemininde ayrımcılığın ortadan kalktığı mekanlarda konuşmak ilksel manada demokrasi, ilksel manada siyasettir. Bunu teşhir etmek lazım. Müdürlerin, müdür yardımcılarının Endüstri ve Meslek liselileri staj dışında da sömürdüklerini düşünüyorlar. Arka tarafta bir tane yemek sağdıcı gibi bir şey kurmuş. Bu kapsamda başvurucuya A. Üçüncü paradoksu Kürt meselesi açılım sürecinde görüyoruz. Başvurucunun bu karara yaptığı itiraz, İstanbul 2. Onların şeysi biraz da hani direniş kendi akışında gidiyor ve bir sürü yerde bir sürü acayip şeyler oluyor. Kamuoyunda olayların çevreci bir saikle başladığını ve bireylerin yaşadıkları çevreye ilişkin kararların kendilerine sorulması talebini ortaya koyduklarını ifade edenler olduğu gibi yerleri değiştirilen ağaçların bahane olarak kullanıldığını, hareketin iktidara karşı yurt dışı destekli bir kalkışma olduğunu belirtenler ve polisin müdahalesini Başbakanlık binasının ele geçirilmeye çalışılması, kamunun ve özel kişilerin mallarına zarar verilmesi ile ilişkilendirenler de mevcuttur. Sonra eve gittim, üç gün, kalkmadan, yattım. Şöyle bir mesajdı yani bir 4 buçuk saat üzerinde tartışıldı. Başvurucu Hakkında Kamu Davası Açılması. Sayın Başbakanla Gezi olaylarını organize eden dayanışma komitesi temsilcileri ile görüşmeleri için tanıdığım arkadaşlara telkinde bulundum. Şimdi twitter dan dünden beri bombardıma uğratıyorum. Tek kadın bendim. Ben ne iş hayatımda ne STK yöneticisi olarak bir devlet kuruluşunun çalışmasını engelleyecek bir faaliyette bulunmadım,tam tersi devlet kurumlarına katkı yapmayı sağlamayı amaçladım. Telefon görüşmelerine ve fiziki takip tutanaklarına göre başvurucunun ve Ş. Ses sistemi ve ışık gerekiyor. Her zaman bu denli görünür olmayabileceği halde, iktidara politik olarak meydan okuyan bedenleri yok etmek için saldırmak polisin vazifeleri arasındadır. Bu istemlerde mutlaka gerekçe gösterilir ve adlî kontrol uygulamasının yetersiz kalacağını belirten hukukî ve fiilî nedenlere yer verilir. Bütün bu yaşananların polis ve hükümetin sivillere karşı aşırı güç kullanmasından kaynaklandığını söylüyor. Siyasetin doğallaşmasına ihtiyacımız var. Hayatı paylaştığımız için kimsenin birbirine öfkesi tepkisi olmuyor.