Dramatik bir hikâyenin zincirleme olay örgüsü. Gizlice doğuma tanıklık eden doktor ve dükün zengin toprak sahibi arkadaşı dışında bu olaydan kimsenin haberi olmaz. Kız çocuğu bakılması için dükün kendi elleriyle verdiği zengin arkadaşının yanında büyür. Kendi gerçek kimliğinden habersiz büyüyen kıza dükün ölümünden sonra tüm gerçek onu büyüten aile tarafından söylenir. Kızın birlikte büyüdüğü üvey erkek kardeşine beslediği aşkın yaşanabilmesi için bir engel kalmadığından evlenmeye karar verirler. Ilk Seks Tiyatro Oyunu bu üvey annesinin tasvip ettiği bir durum olmadığı halde evlenirler ve bir erkek çocukları olur. Kayınvalide buna karşıdır. Yine de kendince ve nüfusunu kullanarak sonradan gelini olan üvey kızının başına dert açmaması için bazı önlemler alması gerektiği anlaşılır. Gelininin kışkırtması yüzünden oğlunun böyle bir maceraya atıldığını düşünen kayınvalide oğlunun başına bir şey gelmesi durumunda öcünü alabilmek adına gelinin hiçbir şekilde geri dönmemesi için gereken yasa dışı uygulamaların yapılması konusunda yetkili ağızdan Ilk Seks Tiyatro Oyunu alır. Sonrasında oğlu bir gemi kazasında boğularak ölür. Kayınvalidenin rüşvet vererek aldığı güvence karşılığı yetkili kişiler tarafından yerine getirilerek yasal olmayan bir biçimde kız Amerika kıtasının bir adasında kalmaya zorlanır. Önüne makam ve mevki sahibi otorite tarafından maddi ve manevi zorluklar çıkarılır. Psikolojik olarak yıpratılır. Bir nevi suçsuz mahkûm edilir. Tüm hatası saf ve temiz duygularıyla karşısındakine koşulsuz güvenmesidir. Bağnaz toplumun baskısı sonucu hayatı zindan olan Diana sonunda hem aşkını hem de mutlu geleceğini kaybeder. Çocuğuna hasret, sevdiği adamdan uzakta, açlık ve sefalet içinde soğuktan donarak hayata veda eder. Geçmiş ya da gelecek diye bir şey yoktur. Şimdi vardır. Her insanın dünyası kendi gözünden gördüğü kadardır. O zaman gördüğümüz kadar olan dünya sadece zihnimizde canlanan sanal bir görüntüden ibaret olabilir mi? Görmediğimiz şeyler bizim için yoktur denilebilir mi? Göz görmez ise gönül katlanır demek buna eş değer mi? Hiçbir şey aslında göründüğü gibi değildir. Çatışma, insanın iç hesaplaşmasıdır. İnsanoğlu hep nasıla cevap aradı, oysa neden sorusuna cevap bulsaydı, yaşamın sırrını çözerdi. Nerede ve hangi durumda olursak olalım, insan yanımızın güçleri ve zaafları hep bizimle birlikte. Hayatı ezbere mi yaşıyorsunuz? Yücelttiğiniz değerler karşısında hayal kırıklığına mı uğruyorsunuz? Durumlarınız eşit değil mi? Yoksa inançlarınız durumlar karşısında aciz mi kalıyor? Yaşananlar inandığınız değerlere ters mi düşüyor? Zamanın getirdikleri ve götürdükleri insanı yıpratıyor mu? Bu oyun alışık olduğunuz kolaylıkları bir yana bırakıp, fikirler üretmeye itiyor sizi. Bir kişinin mutlaka haklı ya da haksız olması gibi bir durum söz konusu değil. Belki de oyunun en güzel yanı, kendini sloganca söylemlerden sıyırmış olması. Sorgulayan ve sorgulanan insan hangi şartlar altında olursa olsun yine de insan. Fantastik hikâyesi ve kalıpların dışındaki farklı tarzıyla hem diyalogları hem kurgusu açısından son derece keyif veren bir oyun. Oyunda sadece erkeklerin kadınlara yönelik şiddeti değil, cinsiyet ayrımı olmaksızın tüm toplum bireylerinin öğrenilmiş çaresizlikle değer yargılarını yitirerek insan hayatlarının üstünde baskı oluşturmaları, özgürlükleri kısıtlamaları ve yaşam biçimlerini şekillendirmeye çalışmaları sonucu ortaya çıkan tepkisel durumlar sergileniyor. Kadının çocukluğundan yetişkinliğine kadar içinde bulunduğu ortamda iç ve dış etkenlerin üzerinde yarattığı psikolojik etkiyi de sorgulayan bir gençlik oyunu. Kadının ta kendisi… Peki, kadın, kendini Ilk Seks Tiyatro Oyunu düşündü mü? O kabullenmiş. Ama bundan haberi bile yok. Zaten ona sorulmamış. Tekme, tokat, sopa, tüfek içermez.
Tiyatrogen | Oyunlar Oyun Hakkında: Kadına yönelik şiddeti ve toplum içindeki kadına olan baskıyı konu alan tiyatro oyunu “KADININ TA KENDİSİ” bağnaz toplumun baskısı altında. Cinsellik ve seks 'mahrem'in alanına giriyor. Tiyatro Teras (Shyqyri Caushaj (Şükrü Çavuşay)) kendi yetiştirdiği oyuncularla bu oyunu yapmış. Düşünceler: Sezonun Sürprizi: Hadi Sevişelim (Tiyatro Teras)Bu şekilde kalbiniz sakatat olmaktan kurtuluyor. Bu oyunumuzla izleyicimizi bir nebze de olsa trafik konusunda aklında bir şeyler kalabilmesini sağlarsak kumsala çıkmış bir deniz yıldızını denize yeniden kavuşturmuş olacağımızın ümidini taşıyoruz. Bence oyun daha fazlasını da kaldırır. Görmediğimiz şeyler bizim için yoktur denilebilir mi? Çocuk üzerine o anda spontane olarak yarattığı hikayede çocuğun evleneceği kızdan, doğacak çocuklarına kadar tüm geleceğini kurgular.
Melih'in Kamerasından
Gorki, ilk defa iltifatta bulunduğu vakit Tereza bu iltifattan neticesinde yatak odasına davet edildiği çıkarımını yapar. Oyun boyunca Gorki'nin. Tiyatro Teras (Shyqyri Caushaj (Şükrü Çavuşay)) kendi yetiştirdiği oyuncularla bu oyunu yapmış. Oyun Hakkında: Kadına yönelik şiddeti ve toplum içindeki kadına olan baskıyı konu alan tiyatro oyunu “KADININ TA KENDİSİ” bağnaz toplumun baskısı altında. Dramatik bir başlangıç. Bir anda ışıklar sönüyor, gök gürültüsünü duyuyoruz ve sahneyle aramızdaki mor perde aniden. Broadway'de bir tiyatro. Cinsellik ve seks 'mahrem'in alanına giriyor.Sadece statünüz sizi anlatacaktır. İlk beş dakikada o sizi rolüne inandırıyor. Sevgisizlikten, hoşgörüsüzlükten, toplumsal değer yargılarından savrulan gençlerin aradıkları çıkış noktalarından en tehlikelisi uyuşturucudur. X'te paylaş Facebook'ta Paylaş Pinterest'te Paylaş. Nerede ve hangi durumda olursak olalım, insan yanımızın güçleri ve zaafları hep bizimle birlikte. Thomas ve Vanda oyunu okudukça gerçekle hikâyenin birbirine girdiğini görüyoruz. Mekândan da bahsetmiyorum. Onunla ne yaptım? Kız çocuğu bakılması için dükün kendi elleriyle verdiği zengin arkadaşının yanında büyür. Şimdi vardır. Kadının ta kendisi… Peki, kadın, kendini hiç düşündü mü? Ne yaptım? Gorki, ilk defa iltifatta bulunduğu vakit Tereza bu iltifattan neticesinde yatak odasına davet edildiği çıkarımını yapar. Benim seyrettiğim gece Koca'yı Ozan Kaya Oktu oynadı. Tercüme eden ne yapsın! Göz görmez ise gönül katlanır demek buna eş değer mi? Bir seks komedisinin ötesinde, cinsel arzu ve kadın-erkek ilişkilerindeki güç savaşını konu alan karanlık, heyecanlı bir oyuna tanık oluyoruz Broadway sahnesinde. Petersburg'da yaşamaktadır. Evet başarılı bir oyun bu. Zira sahnede gördüğün dört kişi var ya onlar sensin benim biziz. Hiç de beklediğiniz gibi değil. Gelininin kışkırtması yüzünden oğlunun böyle bir maceraya atıldığını düşünen kayınvalide oğlunun başına bir şey gelmesi durumunda öcünü alabilmek adına gelinin hiçbir şekilde geri dönmemesi için gereken yasa dışı uygulamaların yapılması konusunda yetkili ağızdan güvence alır. Almanın ve vermenin hazzını. Oyun boyunca ikilinin diyaloglarını dinleriz. Tereza içeri girdiği an Gorki ile karşılıklı olarak atışmaya başlarlar. Yorum: Lütfen yorumunuzu giriniz!